Какво е "call-to-action" (CTA) и защо трябва да е част от маркетинговата стратегия?

Ефективните CTA могат да окажат ценно влияние върху спечелването на потенциални клиенти, повишаването на конверсиите и увеличаването на продажбите ви.

10/30/2023

В днешно време определено е проблем как да привлечете вниманието на аудиторията си и как да убедите хората да взаимодействат с вашия бизнес. И истината е, че има много тактики и стратегии, но те невинаги могат да имат еднакъв успех.

Има обаче една стратегия, на която можете да разчитате - ако е направена правилно, разбира се: call-to-action (CTA).

Насърчаването на посетителите да предприемат действия с едно просто кликване може да издигне вашата стратегия за маркетинг на съдържанието. В същото време то осигурява потенциални клиенти, повишава конверсиите и увеличава шансовете за превръщане на обикновения посетител в лоялен клиент.

Готови ли сте да научите повече за тази стратегия?

Какво е call-to-action (CTA)?

Призивът за действие е подкана под формата на кратка фраза във вашия уебсайт, имейл или друго съдържание, която насърчава посетителите да предприемат желано действие, което в крайна сметка продължава взаимодействието им с вашата марка.

За да бъде ефективен, той трябва ясно да предава какво може да очаква зрителят, като предприеме продиктуваното действие. Призивът за действие може да бъде текст, бутони или изображения, които насочват зрителя към следващата стъпка, която искате да предприеме.

По същество CTA привличат посетителите и ги карат да предприемат действия в зависимост от целта или предназначението на съдържанието.

Например, CTA могат да бъдат следните:

  • Регистрирай се

  • Абонирай се

  • Присъедини се към нас

  • Научи повече

  • Прочети повече тук

  • Кликни тук, за да започнеш

  • Безплатен пробен период

  • Сподели

  • Купи сега

  • Добави в количката

  • Добави в любимите

  • Изтегляне

Така че, независимо дали искате да увеличите броя на абонатите на бюлетина си или да убедите аудиторията си да направи покупка, имате нужда от най-добрия възможен призив за действие, за да ги накарате да го направят.

Има няколко причини да използвате CTA, независимо дали имате бизнес в сферата на B2C, B2B или електронната търговия.

Една от тези причини е, че използването на стратегически CTA ще преведе аудиторията ви през пътя на купувача, насърчавайки я какво да направи. След това тя ще изгради доверие и авторитет, свързани с вашия бизнес. Без тях потенциалният ви клиент може да не е сигурен къде да отиде и в резултат на това е по-вероятно да напусне страницата или уебсайта ви. Тази липса на насока, тоест, може да насочи потенциалните клиенти към вашите конкуренти.

От друга страна, призивите за действие са ефективен начин да насърчите аудиторията си да продължи да взаимодейства с вашата марка или уебсайт.

Поставете своите CTA на различни места, като например:

  • Вашия уебсайт

  • Вашата целева страница

  • Кампании за електронна поща

  • Публикациите в блога ви

Използвайте CTA като част от стратегията си, като превръщате посетителите в потенциални или още по-добре - в лоялни клиенти.

Защо трябва да използвате call-to-action?

Какво е въздействието на добрия (или лошия) призив за действие?

CTA мотивират аудиторията ви да се ангажира по-дълбоко с вашата марка. Същевременно те ги насърчават да ви следват в социалните мрежи, където можете да споделяте повече съдържание, което ускорява придвижването на аудиторията ви през пътя на купувача.

Въздействието на добрия CTA има много ползи от маркетингова гледна точка, тъй като увеличава списъка ви с имейли. Следователно разполагате с по-широк набор от потенциални клиенти, с които можете да изградите взаимоотношения.

В крайна сметка успешният призив за действие оказва положително въздействие върху генерирането на потенциални клиенти, подобрява конверсиите и дори може би увеличава продажбите ви.

От друга страна, лошото CTA може да отблъсне потенциални клиенти.

Пример за лош CTA, който води до отрицателна реакция от страна на зрителите, е когато изглежда прекалено ориентиран към продажбите. Това вероятно ще отблъсне потенциалните клиенти от вашия продукт или услуга и те ще загубят доверието си във вас.

Освен това, ако CTA е твърде дълъг или общ, зрителите могат да го подминат, без да предприемат каквото и да е действие.

Добавяне на призив за действие и ангажиране на посетителите

Въпреки че стратегиите за дигитален маркетинг продължават да се развиват, крайната цел винаги е да накарате целевата си аудитория да предприеме желаното действие и да взаимодейства повече с вашата марка.

За да постигнете това, трябва да създавате динамични CTA и да ги позиционирате по подходящ начин, така че да изпъкват и да бъдат забелязани от аудиторията ви.

Ефективните CTA могат да окажат ценно влияние върху спечелването на потенциални клиенти, повишаването на конверсиите и увеличаването на продажбите ви.

Използвайте ги добре, за да преведете целевата си аудитория през пътуването на купувача, като отговаряте на нуждите ѝ на всеки етап.